Budowa Trasy Łagiewnickiej - kilka zdjęć

Trwają prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej. W kolejnym etapie prace rozpoczęły się w rejonie ulicy Zakopiańskiej, gdzie pojawiło się zwężenie. Zobaczcie, jak budowa miliardowej inwestycji wygląda z góry.
W miejscu gdzie obecnie przepływa Wilga pod ul. Zakopiańską ma być poprowadzona Trasa Łagiewnicka. Koryto rzeki trzeba więc przenieść o ok. 50 metrów. W tym celu fragmentami będzie wyłączany ruch na ul. Zakopiańskiej, by wybudować nowy obiekt mostowy dla przyszłego koryta rzeki. W związku z tym do końca inwestycji (do 2020 r.) na ok. 700-metrowym odcinku ul. Zakopiańskiej ruch tramwajowy ma być prowadzony po jednym torze - gdy jeden tramwaj będzie przejeżdżał w jedną stronę, a inny w drugą, to nie będą mogły się minąć, tylko jeden będzie musiał poczekać na czerwonym świetle.






W związku z przesunięciem Wilgi i budową nowego mostu nad jej nowym korytem, w kolejnych etapach inwestycji będzie się też zmieniać organizacja ruchu samochodowego na ul. Zakopiańskiej - w pewnym okresie ma być tylko przejazd po jednym pasie w obu kierunkach.

Budowa Trasy Łagiewnickiej (od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej) to realizacja 3,5 km drogi, 2,3 km linii tramwajowej, 5 tuneli o łącznej długości 2,1 km. To także nowe węzły drogowe, mosty, kładki, chodniki, drogi dla rowerów.

W ramach inwestycji powstanie linia tramwajowa, która ma przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków. Dzięki nowemu połączeniu tramwajowemu z Kurdwanowa nie trzeba będzie już jeździć na około do Borku Fałęckiego czy na Ruczaj. Zapewni ona też bezpośredni dojazd do świątyń.

Część trasy tramwajowej zostanie poprowadzona we wspomnianym, budowanym tunelu o długości ok. 700 m, który wyznaczono pod terenami sanktuariów. Przy moście nad Wilgą, który łączy oba miejsca kultu, ma powstać podziemny przystanek.
Trasa Łagiewnicka ma zostać wybudowana do końca 2020 r. za 802 mln zł. Koszt inwestycji, wraz z zacięgniętymi kredytami, wyniesie grubo ponad milard złotych.

Później planowana jest budowa kolejnych tras III obwodnicy: Pychowickiej i Zwierzynieckiej.















































0 0
Dodaj Komentarz

Dodaj komentarz